Modedesign på ART College




Har hittat en högskola nu som verkar bra och den ligger i Göteborg dessutom, vilket är ännu bättre :)
Skolan heter ART College och är en heltidsutbildning.
Utbildningen innefattar en lång rad olika delämnen under fyra huvudämnesområden. De fyra huvudområdena är Klädsömnad, Design, Kommunikation & marknadsföring samt Färg och form.

Det är just dem fyra områdena jag vill läsa. För om jag skall vidarutbilda inom nått specifikt område efter att jag gått på den skolan, vill jag ha provat på dem jag intresserar mig av.

ModeDesign är det jag alltid velat jobba och syssla med, har alltid älskat att pyssla, måla och skapa. Nu den senaste tiden har jag även sytt lite, vilket jag tycker är riktigt kul, fasten jag inte är så jätte duktig på att sy. 
I 7:an bestämmde jag mig för att gå Personlig stil och Design, på Angereds gymnasiet. Fast jag gick där bara några dagar, för jag hade svårt att ta mig till bussen. Så jag bytte linje, vilket jag facktist ångrar nu :/ Men det finns ju fler chanser i livet.

Jag pratade även med min bildlärare förut och nämde den här skolan för honom, han sa att ART College var en jätte bra skola. Så det var ju posetivt, kanske det blir den skolan efter gymnasiet. Skall iallfall söka in till den.


Kommentarer
Postat av: Marika

hejsan!

du var med och tävlade i en utlottningstävling i min blogg för ett tag sedan. Den är fortfarande ledig och jag undrar om du vill ha den?

2008-05-19 @ 13:26:06
URL: http://mariikis.blogg.se/
Postat av: Marika

här är designen, ifall du glömt bort den:

utlottningsdesignige.html#comment" rel="nofollow">http://mariikis.blogg.se/1210429375utlottningsdesignige.html#comment

2008-05-19 @ 13:30:27
URL: http://mariikis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0