Basic Skin Care Kit (Aleo Vera)

För några veckor sedan var jag hemma hos F då hon hade nästan som ett "sminkparty" fast med
ansikts rengöring/ lotion osv. Vi fick testa på produkter ifrån http://www.foreverliving.se/. Alla produkter är gjorda utav aloe vera, som är väldigt bra för hyn. Jag tyckte verkligen om den serien ! Man blev mjuk och len i hyn, plus att den passar alla hudtyper. Jag hade väldigt gärna velat köpa kittet som är på bilden nedan, det kostar runt 750kr. Men hade inte så mycket penngar och att jag är en fattig student :P
Men när jag fått ihop penngar, funderar jag på att köpa detta kit. Eftersom jag tror att det är värt vartenda slant.

Men nu har jag även blivit väldigt sugen på att köpa smink ifrån I.D men det kostar ju också en del. Så jag får helt enkelt väla mellan att köpa bra rengöring eller bra smink, svårt !

BASIC SKIN CARE KIT



Aloe Liquid Soap
Forever Aloe Scrub
Aloe Marine Mask
Aloe Moisturizing Lotion
Förpackning med bärhandtag

Aloe Vera file

Forevers produkter (Beskrivning ifrån hemsidan)
Forever är världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe Vera. Det primära innehållet i våra produkter är 100 % stabiliserad Aloe Vera Gel.

Till största delen består Aloe Vera, precis som andra grönsaker, av vatten, men den innehåller också ett stort antal viktiga ämnen som arbetar tillsammans i synergi för att bevara din hälsa. En förutsättning för god hälsa är en mage som är i god form, eftersom en så stor del som 70 % av immunförsvaret sitter i magen. Tarmslemhinnan är faktiskt stor som en fotbollsplan, och tunn som ett ögonlock. För att fungera väl och ta upp näring måste den vara intakt.

Under många århundraden har människor världen över använt Aloe Vera just för dess goda egenskaper, mest för att vårda huden på utsidan. Men nu för tiden är det ingen som höjer på ögonbrynen åt den som också dricker Aloe Vera. Mage/tarmsystemet består av likadana vävnader som vår hud, och därför fungerar Aloe Vera också inifrån och ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0