Jag hatar vinter och jag hatar min Hyundai !!

Idag gick jag upp tidigt för att åka till Emma och ta en härlig lång promenad, när jag körde på timmerviksvägen så var det frukansvärt halt, ligger is täckt över hela väggen. När jag skulle svänga i en liten kurva började min bil sladda och jag körde rakt ner i diket! Men som tur var så var det inget stort dike. Bilen gick endast sönder fram vid lycktan, men kan tänka mig att det kommer att kosta ganska mycket att fixa bilen!? Så j*vla trist att lägga ut pengar på sånt. Ännu mer sur blev jag för att jag har tänkt att sälja bilen snart, och köpa en volvo s40 istället.
När jag satt fast i diket fick jag ringa Kristina som fick komma och hjälpa mig att komma upp på något sätt!? Som tur så stannade det en snäll man och ville hjälpa mig, för han hade en dragkrok. Det jobbiga var att han var engelskman, och min engelska är ju inte bästa som dem flesta vet! Men han förstod mig bra ändå, trots att jag pratade svengelska :P Så han drog upp mig lätt och smidigt ur diket. Det finns även hjälpsamma och snälla personer, inte bara idioter. Tack för det ! :)

Tänk jag kunde beställt HM:s alla snygga vårplagg för det priset som lagningen kommer att gå på, även mycket mer! usshhh.. nä men jag får tänka posetivt, kunde ju hänt värre! Snabbare fart, större dike....
Som Richard sa till mig när jag berättade att jag kört ner i diket: Du skulle vart ute och sladdat mycket, tänk då hade du lärt dig att hantera bilen i den situationen. Haha yes nu ska jag ut och sladda med lilla bettan ;)

Nu måste jag sova, ska upp mycket tidigt imon och börja jobba!
God natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0