Jag har fått körkort !!

Äntligen Äntligen, igår tog jag mitt körkort. Är så himla glad :D
Han dock inte skriva i bloggen igår, men tänkte berätta lite om gårdagen.
Jag vaknade upp tidigt eftersom jag skulle köra upp kl 8:15, hade självklart  jätte ont i magen för att jag var så nervös :S Men det vara bara till att bita ihop och gå upp och äta lite frukost. När jag går upp och tittar ut genom fönstret, tror jag inte att det är sant ! Det snöar ute och det hade redan fallit mycket snö på marken ! Då kan jag säga att min nervositet gick inte ner, utan blev bara värre. Jag hade alldrig kört i snö innan och kunnde inte tänka på något annat än, Jaa jag kommer att kugga idag :S ( Det komiska är att jag har alltid sagt: jag lovar att det kommer att komma snö när jag skall ha uppkörning ) Men som tur var kunde jag övningsköra med Kristina ner till Kungälv. Det gick bra, men var fortfarande livrädd att jag skulle kugga. Jag försökte tänka som Frida alltid sagt, jag skall klara uppkörningen idag för att jag skall lyssna på min Britney Spears skiva när jag får köra bil hem :P Men jag tänkte nog mer, åhh nej jag kommer att kugga. Övingskörs "gubben" kom och som tur jag hade behövde jag bara kolla parkeringsbromsen innan jag fick köra iväg. När jag körde kände jag mig säker och tyckte att det gick bra. Det var kanske till en fördel att det var snö ute, eftersom jag kuggade förra gången för att jag kom för fort in i korsningarna och att jag körde för fort för att de va skymning och minusgrader. Nu var jag ju verkligen tvnungen att köra sakta.
Ni kan inte fatta vad glad jag blev när han sa att jag hade klarat det :) Wiihuuiiiii !!

Jag tänkte yes nu ska jag få köra bil till skolan, så ska jag köra Frida för att vi ska åka och träna. Men då säger han att det har blivit något fel på hans "telefon" så han kanske inte fixa pappret till mig. Så jag får inte köra bil på några dagar eftersom det pappret skulle skickas hem till mig om några dagar. Kul tänkte jag då ! Fast jag var ändå super glad eftersom jag hade klarat körkortet !

Men jag ville verkligen köra bil, så jag ringde till vägverket och frågade om jag kunde få mitt papper på något sätt !? Då var jag nämligen tvungen att åka till hisingen och hämta det, så jag och Kristina vände och körde och hämtade mitt papper. Så nu fick jag köra bil :) Min plan gick därför som planerat, jag körde till skolan och lyssnade på min älskade Britney Spears skiva ;) Sedan åkte jag och Frida hem till henne för att fika. Sedan bar det av till träningen.
Blev en väldigt lyckad dag och jag var riktigt Happy <3

Jag brukar alldrig vara på skriv humör eftersom jag är så dålig på att komma på vad jag skall skriva. Så min blogg består mest utan bilder ! Men nu fick ni ett riktigt långt inlägg, inte likt mig ;)
Men en bild kommer med som alltid ;) En bild säger ju mer än tusen ord !


Kommentarer
Postat av: Frida

DU ÄR BÄST <3

2009-01-09 @ 23:57:29
URL: http://fridajivby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0