Högskolan i Väst

Nu har jag suttit och räknat ut vad mina slutbetyg kommer att bli. Måste ju veta detta eftersom jag skall söka till Social pedagog utbildningen i Trollhättan. Det var lite jobbigt eftersom jag inte har någon anning om vad jag kommer att få för betyg i vissa ämen, därför gissade jag på hyffsat låga poäng i de ämnerna (för då kan jag ju kanske få högre poäng än vad jag räknat ut). Intagnings poängen för social pedagog i Trollhättan är 15,7 och mitt resultat för mina poäng blev 14,9 :S Men man vet ju heller alldrig om intagnings poänger ökar eller sänks. Nu skall jag iallfall kämpa i de ämnena jag har kvar och hoppas på att jag får högt betyg i de ämnena som jag ännu inte vet betygen i. 
Vill verkligen komma in på högskolan nu till Hösten, så hoppashoppashoppas
Det som är posetivt till att söka till utbildningen är att man kan komma in på ansöknings brev om man inte kommer in på sina betyg. I ansöknings brevet ska man skriva sitt intresse till utbildningen och sina framtida planer och vad man har för meriter osv.
Såg även att social pedagog utbildningen finns på högskolan i Varberg om jag såg rätt ? Skall boka tid hos Syon någong dag, jag och Frida skall prata med henne om att söka student lägenhet i Trollhättan. Eftersom Frida skall söka till Sjuksköterske utbildningen i trollhättan ska vi dela lägenhet om båda kommer in vill säga. Då ska jag även fråga om social pedagog finns i Varberg också, hade ju vart perfekt i så fall ! Då har jag ju fler möjligheter :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0