Ansöka till höskolan snart ?

Nu har jag legat i sängen och skrivit ett ansöknings brev som jag skall skicka med när jag skall söka till social pedagog utbildningen i Trollhättan och Varberg, är ju snart dags att söka :)
Det som är så bra med den utbildningen är att om man inte kommer in på sina betyg, så kan man komma in på ett ansöknings brev :) Det tar ju sin tid att skriva ansökningsbrevet, eftersom det måste ju bli perfekt. Jag hoppas verkligen att jag kommit in på någon utav skolorna!
Sista ansöknings dagen är den 15 April, så jag har ju ett litet tag kvar att skriva brevet och läsa igenom hur man ansöker till högskolan. Vad ska jag göra efter gymnasiet annars om jag inte kommer in ? Hmmm.. måste helt enkelt komma in !

Kommer bli super nice i så fall !
-
Flytta till egen lägenhet (förhoppningsvis tillsammans med frida som också ska läsa på högskolan)
- Inreda lägenheten !  (med walk in closet kanske ? Haha drömma går ju :P )
- Komma iväg till ett nytt ställe ett tag, men som inte är allt för långt bort ifrån hemtrakterna !
- Kunna utbilda mig till det jag verkligen vill jobba med och få en utbildning destom ;)

det dåliga är dock studielån :( man kommer inte att tjäna dem pengarna man gör om man skulle jobba, utan att man får betala tillbaka en massa penngar istället. Men jag får ju iallfall jobba med det som intresserar mig, då är de värt det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0