Sy en egen klänning.

Hela den här veckan är jag ledigt ifrån skolan, underbart :) Dock ska jag jobba fre-sön så jag blir inte helt ledigt, men jobbet är i allfall roligare än skolan.
Idag har jag fikat med Frida och Linnea J. Vi pratade lite om resan till Kreta, för nu skall förhoppnigsvis Sandra också hänga med på den, så det kommer att bli skoj :) Längtar till värmen !

jag har tänkt att sy en klänning som liknar en som finns på nelly.se, en söt klännig som man kan ha i sommar. Så nu håller på att skissa den så som jag vill ha den. Ska även mäta min kropp, så att den passar ! Vi får se hur den kommer att bli! Den kanske blir skit ful eller skit snygg, men det är iallfall kul att sy trots att det inte alltid blir bra. Så resultatet på klänningen kommer att bli en överaskning ;)

Klänningens tyger:
- Vit bomulls tyg, som jag kommer att sy klänningen av.
- Röd, vit och marinblåa Sidenband som jag kommer att sy fast längs ner på klänningen, 
   även ett marinblått längst upp på klänningen.  

Nu skall jag mäta min kropp, så att jag vet hur mkt typ jag behöver köpa.
Skissen jag målade nedan är kanske inte den snyggaste, men man ser iallfall hur jag vill ha klänningen xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0