Funderingar om framtiden, jobb osv.

Nu var det ett himla tag sedan jag bloggade! Men nu när jag har fått en ny fin blogg av underbara frida måste jag skärpa mig och dokumentera mer i min blogg. Hon satt hela kvällen och hjälpte både mig och Linnea med våra bloggar, det var väldigt snällt tycker jag <3 Förövrigt hade jag en mysig dag med Frida igår, vi kollade på Johan Falk och planerade lite om att resa till fjällen :) Sedan kom Linnea på besök, så vi drack kaffe och höll på med våra bloggar. Mys

Jag har inte haft orken till att blogga, då humören inte vart på topp den sista tiden! Mycket tankar om framtiden, jobb osv. Jag är verkligen en planerings människa och vill ha allt under kontroll, med framtiden och vad jag vill göra. Vilket kan vara lite jobbigt ibland. Nu när man slutat gymnasiet och man skall direkt ut i vuxenlivet och börja arbeta, då måste jag veta vad man vill göra om jag skall jobba, resa eller plugga. Jag har ju pratat länge om att jag vill läsa vidare, vilket jag också skall göra, men då kommer frågan till vad? Det sista året på gymnasiet bestämde jag mig för att läsa vidare till socialpedagog eller behandligsassistent, för att jobba med missbrukare. Men nu börjar jag tveka lite och har blivit väldigt intresserad av att läsa till spa och hudterapeut på elisabethskolan i Göteborg. Jag vet, det är två helt olika utbildningar! Men jag har alltid intresserat mig av skönhet/mode, bestämde mig nämligen redan i 7an att jag skulle gå personlig stil och design på Ageredsgymnasiet. Jag kom in på den utbildningen men gick bara där ett litet tag för jag hade så svårt med att ta mig med gångavstånden till bussen. Så jag bytte till nösnäs, barn och fritid. På gymnasiet visste jag inte riktigt vad jag ville jobba med men till slut bestämde jag mig för att jag ville jobba med människor som har missbruksproblem. Sedan vill man ju även få utbildning som leder till jobb och hyfsat bra lön.
Jaja, jag skall försöka leva mer i nuet och inte tänkte för mycket på framtiden! Något som jag märker att jag är väldig dålig på tyvärr.

Idag skall jag inte jobba för att jag är fortfarande förkyld och seg, men skall jobba i morgon förhoppningsvis. Har bränt en ny skiva som jag lyssnar på, mycket bra :) Så skall nog ta och städa upp lite i mitt rum så jag samtidigt kan lyssna på dem gryma låtarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0