Vänskap

Vänskap för mig är en viktig punkt i mitt liv, utan vänskap skulle jag inte vart så stark som jag är idag. Vänskap för mig är viktigare än att finna kärleken, hitta killen jag vill leva mitt liv tillsammans med. Just nu i alla fall! Självklar vill jag finna mitt livskärlek, men just nu är jag väldigt självcentrerad och fokuserar först och främst på mig själv och mina vänner. Vänner har för mig alltid haft en stor plats i mitt hjärta. Jag tror att det kan bero på att jag inte alltid har haft det lätt i mitt liv, jag har mött många motgångar. Jag har vart med om väldigt mycket, och då har alltid mina vänner funnits där för att prata med och ha roligt tillsammans med. Jag hade turen att träffa riktigt fina vänner när jag var 8år och flyttade till Timmervik, dem vännerna har lärt mig att ta vara på sina fina vänner. Efter det har jag lärt mig att behandla alla så som jag själv vill bli behandlad. Tyvärr ser jag många idag som inte tänker så. Vänner ger mig så otroligt mycket!

 

Alla människor är olika, vissa byter vänner som jag byter strumpor. Andra lever bättre utan vänner, kanske själv eller tillsammans med sin kille. Eller så tar vara på sina vänner och behandlar dem så som man själv vill bli behandlar! Jag har vänner som jag har vuxit upp med som jag fortfarande kan ringa till och ha sjukt kul ihop med. Sen har jag en eller flera vänner som står mig riktigt när som jag skulle kunna vara med 24/7 utan att tröttna! Jag är lite speciell för jag kan vara en väldigt svår person, jag tar inte in vem som helst i mitt liv. Dem ”få” riktigt nära vännerna som jag har som jag inte skulle kunna leva utan är speciella, de är vänner som jag inte kommer att göra mig av om dem inte tröttnar på mig vill säga ;) eller beter sig riktigt illa!

 

Behandlar man sina vänner värdefullt, ja då behandlar dem en värdefullt tillbaka (om dem är riktiga vänner), enklare än så är det inte. Sen kan det ju även handla om att man som två vänner inte passar ihop, man kanske har två helt olika viljor eller två helt olika sätt att leva. Då funkar ju inte vänskap på grund av det, men då kan man se tillbaka på den tiden då man hade roligt och ta lärdom utav det! Men när det finns en vän i ens liv som man behandlar som en riktig vän, en vän som man levde 24/7 tillsammans med. Men som helt utan anledning sviker en och istället börjar hoppa på en. Ja då bli det väldigt svårt att förstå, man undrar vad man själv gjort för fel, eller vad vännens beteende kan ha berott på? Om man skall sitta och fundera ut det här, ja då kan man hålla på i flera dagar! För en sådan person kommer man aldrig att kunna förstå sig på, de är en person som man skall placera utanför sitt liv. Tänkt istället på dem fina vännerna du har och lägg din energi på dem istället! All den energin du lägger på att försöka förstå din så kallade ”vän” glöm det! För den personen är inte ens värld det, fokusera på dem vännerna du har idag och visa dubbelt så mycket kärlek till dem. För de är dem vännerna som du skall ha i ditt liv, dem som får dig att känna sig som världens lyckigaste!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har mailat dig på fb. Skrev först mailet och sedan såg jag att du lagt ut det här och då kändes det ännu mer rätt att ha mailat dig.

Jag önskar att du läser det.

2011-03-16 @ 15:16:01
URL: http://emeliecharlottaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0